به مناسبت يادبود از درگذشت زنده یاد ببرک کارمل عزیز و محمود بریالی گرامی
شورای اروپایی نهضت فراگیر شورای اروپایی نهضت فراگیر

درست دوازده سال پیش از امروز نهضت ترقی وانقلابی افغانستان یکی از فرزانه ترین ، انقلابی ترین و پرشور ترین فرزندان خویش ، زنده یاد ببرک کارمل را با درد و اندوه فراوان از دست داده و حسرت نبودش را در دلها همه رهروان وطنپرست و انساندوست به جا گذاشت.

به همینسان دو سال پیش باری دیگر با درگذشت زنده یاد محمود بریالی یکی دیگر از پیشقراولان و طلایه داران نهضت ترقیخواهانه و روشنفکری کشور عزیز مان افغانستان ، همه مبارزان راه دموکراسی و ترقی در اندوه و ماتم نشسته و با ضایعه دیگری در جنبش آزایخواهانه همراه گشتند.

یاد و خاطره این دوابر مرد نستوه و وارسته در تاریخ مبارزات انقلابی و انساندوستانه مردم افغانستان با خطوط زرین حک گشته و در یاد ها و خاطره ها جاودانه است..

اعضای نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان باری دیگر با ارج گذاری و حرمت هر چه تمام به یاد و خاطره این دو پیشتاز راه عدالت اجتماعی ، آزادی و انساندوستی ، ژرفترین مراتب همدردی و تسلیت خویشرا به خانواده های محترم ایشان به گونه اخص، رفیق محبوبه کارمل ، رفیق زرغونه بریالی و همه رهروان راه این دو مبارز دموکراسی ،ترقی و آزادی پیشکش میدارد.

نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان به مثابه وارث اندیشه های پیشرو و ترقیخواهانه این دو بزرگمرد تاریخ معاصر سیاسی کشور با همه توان ، درایت و کفایت کاری به خاطر به ثمر رساندن خواست ها ی والا وانسانی ایشان ، پرچم مبارزه دادخواهانه و انساندوستانه را با شهامت تمام بدوش کشیده و درین راه با عزم راسخ به پیش میرود.

باورمندیم که با اتحاد و وحدت سایر نیرو های ملی و مترقی و به طور خاص، سازمانهای همسو، راه رسیدن به این آرمانها را کوتاه تر ساخته، رسالت تاریخی خویش را در امر دفاع از حق زحمتکشان و منافع همگانی صادقانه و مسوولانه ادا نماییم.

یاد کارمل عزیز و بریالی گرامی ماندگار و راه ایشان پر رهرو باد

 

احمد شاه سرخابی

ريیس شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان


December 6th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها